It just doesn't make sense to me anymore

Jag drömde jättekonstigt i natt. Jag blev kritiserad oavsett vad jag gjorde och folk tog sig friheter att göra vad de ville. Pratade med en kompis igår på dagen om att hon ville klippa sitt hår och detta måste ju ha inspirerat en del av av drömmarna då jag drömde att en frisör, helt utan tillåtelse kommer fram till mig, tar tag i mitt hår och klipper av ett flertal slingor (typ hela luggen) "för att se hårkvalitén".
Men sen, efter ett antal nu suddigare drömmar, så drömde jag att jag kommer hem till en lägenhet (där jag visst bodde) och hyresvärden (som var galen och någon jag verkligen inte känner) på något sätt tagit sig in och gått genom mina grejer och flyttat på en massa möbler. Frågar henne lugn och trevligt vad hon håller på med, när jag hittar henne i mina räkningar, och hon säger att hon letar efter ett viktigt papper. Vid det laget är jag helt och hållet redo att kasta ut henne på trevligaste sätt. Då ser jag min gitarr. (Jag är fortfarande förstörd av vad jag såg och detta är då bara en dröm). Då har hon brytit av halsen på gitarren, våldsamt, det går inte ens att sätta ihop bitarna, så hon måste ha slagit gitarrhalsen i något. När jag efter första inre panik/ilska/ångest-attacken lugnar ner mig så frågar jag henne vad hon gjort. Då säger hon att "åh, hittade denna gamla gitarr.. den är nog ändå min, och jag tycker de ser finare ut med avbryten hals...". Jag säger lugnt till henne att "nej, vad-hon-nu-hette, det där var min gitarr". Till vilket hon bara skrattar. Blir så arg att jag vaknar och tja, jag är fortfarande arg. Typ tre timmar efter. Vad. Har. Jag. Gjort. Hjärna. För. Att. Förtjäna. Att. Vakna. Så?
 
Har kollat till min gitarr och den mår bra. Nu ska jag äta och försöka plugga. 
Vardagsliv | |
Upp