Today and tomorrow

Idag är det tisdag och idag har jag fått veta det slutgiltiga (andra) antagningsbeskedet. Från och med september så läser jag alltså genusvetenskap som huvudämne på kulturvetarprogrammet och sedan läser jag också nufinska med språkövningar på sidan om. Riktigt trevligt faktiskt. Kiva, kiva! Kanske börjar skriva litet mer på finska här på bloggen så mina finska släktingar och vänner också förstår och inte behöver använda google translate.
Annars så händer det inte så mycket intressant i mitt liv för tillfället. Ska göra en massa saker idag men det är vardagliga saker som jag inte kommer undan och helt ärligt så gör det inget. Det är nice att ha planeringar. Så vad ska jag göra? Jo:
  • Tvätta kläder
  • Skura ur i lägenheten (mest mitt rum men kan städa i hela ändå)
  • Sortera ut kläder och liknande för att ge bort/sälja
  • Läsa/se film
  • Äta
  • Dricka MASSOR med vatten
  • Simma?
  • Spela gitarr och sjunga!
Ready, set, go!
Vardagsliv | |
Upp